Codzienna dieta składa się w olbrzymim stopniu na nasze samopoczucie i zdrowie – przekonują lekarze i dietetycy. Chcąc zadbać o odpowiednią dietę, warto przyjrzeć się temu, co każdego dnia znajduje się na naszych talerzach. Jak zmienić dotychczasowe, złe przyzwyczajenia żywieniowe i jeść lepiej?

Zdrowe jedzenie – czyli jakie?

Dieta powinna być zbilansowana i zróżnicowana. Co to oznacza? Warto z bliska przyjrzeć się piramidzie żywieniowej, która jasno wskazuje produkty, które powinniśmy spożywać każdego dnia – są to przede wszystkim nieprzetworzone warzywa i owoce, ale też produkty zbożowe. Warzywa i owoce posiadają przede wszystkim cenne witaminy i sole mineralne, są też bogate w błonnik, który pozwala na regulowanie metabolizmu. W przypadku produktów zbożowych istotny jest zarówno błonnik, jak i witaminy. Pośrodku piramidy żywienia znajdziemy produkty mleczne (jogurty, kefiry), ale też chude białe mięso. Na szczycie piramidy umieszczono słodycze, przekąski, słodkie napoje, fastfoody – są to produkty, których powinniśmy się wystrzegać. Zamiast nich stawiajmy na domowe ciasta, zdrowe przekąski czy dania z pieca. Przykładem tego, że domowe jedzenie może być znacznie lepsze od tego serwowanego w restauracjach, jest domowa pizza!

Pizza w polskim wydaniu

Pomysłów na pizzę jest tak wiele, jak jej twórców. Z pewnością jednak warto sprawdzić przepis na pizzę polską z patelni czyli podpłomyki z kurkami z dodatkiem wędzonego sera. Ten niebanalny przepis idealnie wpisuje się w polskie, sezonowe smaki – dodatek kurek na podpłomykach sprawia, że danie to staje się bardziej wyjątkowe. Wędzony ser nadaje potrawie ostrzejszego wyrazu, a całość prezentuje się doskonale! Pizza jest niezwykle prosta do stworzenia w domu – klasyczne przepisy pozwalają na stworzenie sprężystego ciasta drożdżowego, które po rozwałkowaniu na stolnicy możemy uzupełnić dowolnymi dodatkami, takimi jak, sery, wędliny, mięsa, warzywa. Warto również samodzielnie przygotować sos do pizzy – wystarczą świeże pomidory, zioła prowansalskie i nieco oliwy z oliwek!

 

 

Share.